REGULAMIN SKLEPU
youandme-butik.pl
Regulamin określa prawa i obowiązki użytkowników sklepu internetowego youandme-butik działający pod adresem https://www.youandme-butik.pl oraz zasady jego funkcjonowania.
- Właścicielem i administratorem sklepu internetowego youandme-butik.pl jest Agnieszka Zadworny prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą You And Me BUTIK Agnieszka Zadworny z siedzibą Nowych Oborzyskach (64-000) ul. Prosta 51, tel. 605 552 207, e-mail sklep@youandme-butik.pl, NIP 6981683791, REGON 529486869.
- Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest:
- pod nr telefonu: 605 552 207,
- na adres e-mail : sklep@youandme-butik.pl,
- za pośrednictwem czatu Messenger w ramach profilu Sprzedawcy w serwisie Facebook.com pod adresem URL:
facebook.com/profile.php?id=61565421902458
- pocztą tradycyjną na adres ul. Prosta 51, 64-000 Nowe Oborzyska.
- Za pośrednictwem sklepu internetowego youandme-butik.pl sprzedawane są towary należące do Sprzedawcy na podstawie umowy sprzedaży towarów zawartej ze Sprzedawcą.
- Regulamin jest udostępniany Klientowi pod adresem www.youandme-butik.pl nieodpłatnie, przed zawarciem Umowy sprzedaży, w sposób umożliwiający pozyskanie, odtworzenie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie aktualnej wersji niniejszego Regulaminu, tj. wersji, która jest obowiązująca i zaakceptowana przez Klienta w momencie złożenia Zamówienia.
- Zawarcie umowy o świadczenie drogą elektroniczną usług następuje pod warunkiem rejestracji w Sklepie Internetowym lub bez logowania (jako gość), po zapoznaniu się i akceptacji treści niniejszego Regulaminu.
- Z zastrzeżeniem innych wyraźnych postanowień Regulaminu, usługi elektroniczne świadczone są 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę, 7 (siedem) dni w tygodniu, na żądanie użytkownika.
- Sprzedawca nie jest dostawcą usług transmisji danych ani usług telekomunikacyjnych. Zatem, wszelkie koszty związane z usługami transmisji danych lub usługami telekomunikacyjnymi wymaganymi do uruchomienia i korzystania z youandme-butik.pl pokrywa użytkownik serwisu, na podstawie umowy zawartej przez niego z dostawcą Internetu lub dostawcą usług telekomunikacyjnych.
- Klient lub inny użytkownik, obowiązany jest do korzystania z youandme-butik.pl w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy i podmiotów trzecich. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Układ elementów graficznych oraz układ treści, jak i sama treść serwisu, w tym zamieszczone zdjęcia stanowią własność sklepu internetowego youandme-butik.pl i korzysta z ochrony prawnej na mocy przepisów prawa autorskiego.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Sprzedawcy – należy przez to rozumieć Agnieszkę Zadworny prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą You And Me BUTIK Agnieszka Zadworny z siedzibą Nowych Oborzyskach (64-000) ul. Prosta 51, tel. 605 552 207, e-mail sklep@youandme-butik.pl, NIP 6981683791, REGON 529486869, która prowadzi sklep internetowy i za jego pośrednictwem dokonuje sprzedaży towarów,
- Cenie – należy przez to rozumieć wartość brutto Towaru wyrażoną w walucie PLN, uwzględniającą podatek od towarów i usług. Cena nie uwzględnia kosztu dostawy, który zależny jest od sposobu dostarczenia Towaru do Klienta, a także od wartości oraz wielkości Zamówienia i podawany jest przy wyborze sposobu dostawy Towaru przez Klienta. Całkowity koszt Zamówienia (tj. cena Towaru wraz z innymi kosztami, w tym kosztami dostawy) wskazany jest w koszyku przed złożeniem Zamówienia przez Klienta;
- Formularzu rejestracji - należy przez to rozumieć formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta,
- Formularzu zamówienia - należy przez to rozumieć interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności,
- Koncie - należy przez to rozumieć konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie,
- Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa osobę fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - korzystającą ze sklepu internetowego, w tym przy pomocy utworzonego dla niej przez Sprzedawcę Konta Klienta. Jako Klienta uznajemy Konsumenta, Przedsiębiorcę Indywidualnego i Przedsiębiorcę.
- Konsumencie - należy przez to rozumieć Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego. Ponadto na podstawie art. 7aa ustawy o prawach ustawy o prawach konsumenta, przepisy dotyczące konsumenta zawarte w rozdziałach 4 (prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowy), 5a (zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta) i 5b (umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej) ustawy o prawach konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą gdy z treści tej umowy wynika że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. We wskazanym zakresie przedsiębiorca traktowany jest jako Konsument,
- Koszyku – należy przez to rozumieć element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów,
- Lokalu przedsiębiorstwa – należy przez to rozumieć miejsce prowadzenia działalności będące nieruchomością albo częścią nieruchomości, w którym Sprzedawca prowadzi działalność na stałe, czyli ul. Prosta 51, 64-000 Nowe Oborzyska,
- Produkcie/Towarze - należy przez to rozumieć dostępną w Sklepie rzecz ruchomą będącą w ofercie Sprzedawcy, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Zdjęcia Towarów mają charakter poglądowy; oznacza to, że Towary na zdjęciach mogą nieznacznie różnić się ich rzeczywistego wyglądu ze względu na indywidualne ustawienia sprzętu komputerowego Klienta (np. nasycenie kolorów, proporcje),
- Przedsiębiorcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Przedsiębiorcy Indywidualnym (Przedsiębiorcy na prawach konsumenta) – należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Regulaminie - należy przez to rozumieć niniejszy regulamin Sklepu,
- Sklepie internetowy – należy przez to rozumieć sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://youandme-butik.pl,
- Stronach – należy przez to rozumieć łącznie Sprzedawcę i Klienta,
- Trwałym nośniku – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi, Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci (np. wiadomość email, wiadomość sms, papier, płyta CD/DVD, pendrive, karta pamięci, lub inny nośnik pamięci),
- Umowie sprzedaży - należy przez to rozumieć umowę zawartą z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. Umowa sprzedaży stanowi umowę zobowiązującą do przeniesienia własności towaru w rozumieniu art. 6 ustawy o prawach konsumenta.
- Usługi elektroniczne - należy przez to rozumieć usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- Ustawa o prawach konsumenta – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- Usługodawca– należy przez to rozumieć Agnieszkę Zadworny prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą You And Me BUTIK Agnieszka Zadworny z siedzibą Nowych Oborzyskach (64-000) ul. Prosta 51, tel. 605 552 207, e-mail sklep@youandme-butik.pl, NIP 6981683791, REGON 529486869, będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
- Użytkowniku- należy przez to rozumieć pojedynczego użytkownika sieci Internet korzystającego z usług elektronicznych świadczonych w sklepie internetowym,
- Zamówieniu - należy przez to rozumieć oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży towaru lub towarów ze Sprzedawcą określające: rodzaj i ilość zamawianych Towarów, rodzaj dostawy, rodzaj i wysokość płatności, miejsce wydania rzeczy, dane Klienta.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Towary, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies, javascript,
- zainstalowany program FlashPlayer,
- program do odczytu i zapisywania plików formatu PDF.
- Korzystanie z usług elektronicznych może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskanie i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. Zaleca się użytkownikowi stosowanie właściwych środków technicznych które zminimalizują ich wystąpienie.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Konto wymaga podania przez Klienta indywidualnego loginu oraz hasła. Założenie konta jest dobrowolne i nieobowiązkowe.
- Klient ma obowiązek nieprzekazywania osobom trzecim danych, za pomocą których loguje się do sklepu internetowego.
- Sprzedawca umożliwia użytkownikom korzystania z następujących bezpłatnych usług elektronicznych: Konto i Formularz zamówienia.
- Celem rozpoczęcia korzystania z usługi prowadzenia konta konieczna jest uprzednia rejestracja w sklepie internetowym. Następuje ona przez wypełnienie i przesłanie sprzedawcy formularza rejestracyjnego.
- Umowa o prowadzenie konta zawarta jest z chwilą otrzymania przez użytkownika potwierdzenie konta na czas nieoznaczony Użytkownik może w każdym czasie rozwiązać umowę poprzez przesłanie stosownego oświadczenia Sprzedawcy.
- W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Sprzedawcy na adres e-mail: sklep@youandme-butik.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
- Elektroniczny formularz zamówienia umożliwia dokonanie zakupów Produktów prezentowanych w sklepie. Usługa udostępnienia Formularza zamówienia świadczona jest przez czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania Formularza zamówienia do Sprzedawcy.
- 6 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
- W celu złożenia zamówienia Klient wybiera ze Sklepu internetowego Produkty będące przedmiotem zamówienia, wraz z zaznaczeniem ilości Towaru, rozmiaru, koloru, a następnie klika przycisk „Do koszyka”.
- Klient może złożyć zamówienie po wcześniejszej rejestracji i zalogowaniu na swoje konto, lub nie posiadając konta. W obu przypadkach niezbędne jest wypełnienie formularza zamówienia z podaniem danych osobowych i oznaczeniem opcji czy zamówienie składa klient indywidualny czy firma, a jeśli firma to czy jako przedsiębiorca na prawach konsumenta, czy jako przedsiębiorca, którego zakup związany jest z prowadzoną działalnością zawodową, oraz z oznaczeniem sposobu dostawy i metody płatności.
- Składając zamówienie Klient powinien zapoznać się z Regulaminem i zaakceptować go. Akceptacja Regulaminu jest konieczna do złożenia zamówienia.
- Po wypełnieniu formularza z danymi osobowymi i adresem dostawy oraz po akceptacji Regulaminu należy kliknąć „Przejdź do potwierdzenia”.
- W dalszej kolejności następuje podsumowanie zamówienia, gdzie widoczne są dane płatnika, dane wysyłkowe, informacje o płatności i dostawie, wartość zakupionego towaru i koszt dostawy, co łącznie wskazuje na kwotę do zapłaty.
- Klient potwierdza, że zapoznał się z prawem do odstąpienia od umowy i Regulaminem, po czym składa zamówienie przez kliknięcie hasła „ Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, co jest jednoznaczne z zawarciem przez Klienta umowy sprzedaży, po czym następuje przekierowanie na stronę szybkich płatności lub podanie danych do przelewu tradycyjnego.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o przyjęciu zamówienia do realizacji. Potwierdzenie nastąpi poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej który został wpisany przez Klienta do formularza podczas składania zamówienia.
- Dowodem zawarcia umowy jest zamówienie złożone przez klienta, zapisane w systemie informatycznym sklepu internetowego.
- Po zawarciu Umowy sprzedaży Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.
- Jeżeli Zamówienie zostanie anulowane w całości lub części, wówczas Klient otrzyma zwrot zapłaconych przez siebie płatności za tę część Zamówienia, która została anulowana. Klient otrzyma zwrot wpłaconych środków w terminie do 14 dni od dnia, powiadomienia Klienta o anulacji.
- Sprzedawca w zakresie, w którym nie jest zwolniony z obowiązku wystawienia paragonu fiskalnego dokumentującego transakcję, ma prawo przekazać Klientowi dokument zakupu w formie elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę.
- Jeżeli Klient żąda od Sprzedawcy wystawienia faktury VAT, to wyraża zgodę, aby została ona przesłana na podany podczas składania Zamówienia adres e-mail. Klient ma prawo wycofać swoją akceptację.
- 7 METODY PŁATNOŚCI I DOSTAWY
- Ceny w Sklepie internetowym zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto, wyrażone w złotych polskich (PLN),
- Klient ma do dyspozycji następujące formy płatności:
- płatność za pomocą systemu szybkich płatności: Przelewy24, BLIK,
- przelew tradycyjny,
- Po złożeniu zamówienia i nieopłaceniu go za pomocą systemu szybkich w czasie 30 min poprzez udostępnione przez Sprzedawcę formy płatności umowa sprzedaży zostaje rozwiązana z winy Klienta, a zamówienie automatycznie anulowane.
- Zamówienie Sprzedawca wysyła wyłącznie za przedpłatą.
- Dostawa produktów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Darmowa dostawa obowiązuje dla wszystkich zamówień krajowych realizowanych powyżej 299 zł.
- Zamówienie zostanie przekazane do realizacji w terminie do 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Dostawa produktu dostępna według cennika firm kurierskich.
- Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- Koszty dostawy produktu widoczne są w trakcie składania Zamówienia
- Przewidywane metody dostawy:
- dostawa kurierem na terenie Polski,
- dostawa do paczkomatu InPost,
- odbiór osobisty w Lokalu Przedsiębiorstwa.
- Transport do Klienta na terenie kraju wynosi do 2 dni roboczych od momentu jej nadania kurierowi.
- Klient ma obowiązek sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. W przypadku zauważenia uszkodzenia przesyłki niezbędne jest spisanie protokołu szkody w transporcie oraz niezwłoczne powiadomienie o tym fakcie Sprzedawcy poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
- 8 REKLAMACJE KONSUMENCKIE
- Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają
w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował,
- Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży;
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 3, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 3 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
- zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
- niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią (w przypadku Towaru z elementami cyfrowymi).
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 6 niniejszego paragrafu, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy
bądź wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, a doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili,
w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.
- Koszty napraw lub wymiany Towaru, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży,
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży,
- brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny.
- W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy Konsument składa w wybranej przez siebie formie (pisemnie, email, osobiście w siedzibie Sprzedawcy). Dla zawiadomień Konsument może skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do Regulaminu. W zawiadomieniu powinny zostać wskazane co najmniej: imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację, określenie reklamowanego towaru, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar), dowód zakupu reklamowanego towaru, opis niezgodności towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona, a w stosownych przypadkach także okoliczności uzasadniające reklamację.
- W terminie do 14 dni od dnia złożenia Reklamacji Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować.
- Niezależnie od prowadzenia postępowania reklamacyjnego, Konsument ma prawo dostępu do pozasądowych procedur rozpatrywania reklamacji i środków zaskarżenia.
- W razie nieuznania przez Sprzedawcę reklamacji, Konsument może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego.
- Postanowienia Regulaminu w powyższym zakresie stosuje się również do Przedsiębiorcy Indywidualnego.
- 9 REKLAMACJE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę (rękojmia). Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Przedsiębiorca wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,
- została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
- Sprzedawca odpowiada względem Kupującego z tytułu rękojmi, jeżeli wada Towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od jego wydania. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
- Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady) albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
- Przedsiębiorca nie może odstąpić od umowy jeśli wada jest nieistotna.
- Jeżeli spośród Towarów tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Towarów wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie Kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
- Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy Przedsiębiorca składa w wybranej przez siebie formie (pisemnie, email, osobiście w siedzibie Sprzedawcy). Dla zawiadomień Sprzedawcy Przedsiębiorca może skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do Regulaminu. W zawiadomieniu powinny zostać wskazane co najmniej: imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację, określenie reklamowanego towaru, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (np. nazwa, producent, kolor, rozmiar), dowód zakupu reklamowanego towaru, opis niezgodności towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona, treść żądania, a w stosownych przypadkach także okoliczności uzasadniające reklamację.
- W terminie do 14 dni od dnia złożenia Reklamacji Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować.
- Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy sprzedaży, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku, gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu na adres You And Me BUTIK Agnieszka Zawodny, ul. Prosta 51, 64-000 Nowe Oborzyska. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sprzedawcy, jako załącznik do niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Konsument może również złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na formularzu i przesłanie na adres poczty e-mail Sprzedawcy sklep@youandme-butik.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
- Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
- W wypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu Towaru.
- Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Zwrot płatności następuje według następujących zasad:
- przy płatności poprzez Platformę Przelewy24, BLIK, na konto, z którego dokonano płatności za zamówienie,
- przy płatności poprzez przelew tradycyjny na konto, z którego dokonano płatności za zamówienie,
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
- Umów sprzedaży, w których Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- Umów sprzedaży, w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Umów sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- umów o świadczenie usługi, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia usługi, że po spełnieniu tego świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
- Umów sprzedaży, w których Towarem jest rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami,
- Zawartej w drodze aukcji publicznej,
- umów o dostarczanie treści cyfrowych na niematerialnym nośniku, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia przez Sprzedawcę rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie wyrażenia przez Konsumenta ww. zgody na Trwałym nośniku.
- Postanowienia § 10 Regulaminu stosuje się również do Przedsiębiorcy Indywidualnego.
- 11 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH
KONSUMENTAMI LUB PRZEDSIĘBIORCAMI INDYWIDUALNYMI
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym jest wyłączona.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi na Przedsiębiorcę przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
- W odniesieniu do Przedsiębiorców rozdział § 10 Regulaminu nie ma zastosowania.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Podstawą do wszczęcia procedury zwrotu jest prawidłowo wypełniony formularz zwrotu dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy https://youandme-butik.pl, dostępny jako załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Zwracany towar należy odpowiednio zabezpieczyć i zapakować oraz odesłać kompletny w stanie nienaruszonym na adres sklepu: You And Me BUTIK Agnieszka Zawodny, ul. Prosta 51, 64-000 Nowe Oborzyska wraz z potwierdzeniem sprzedaży i dołączonym formularzem zwrotu.
- Zwracane produkty nie muszą być odesłane w oryginalnym opakowaniu. Klient może odesłać towar w opakowaniu zastępczym. Ważne jest, aby sam towar był odpowiednio zabezpieczony do transportu.
- W przypadku zauważonych braków, wad w przesyłce lub niezgodności z zamówieniem, prosimy o niezwłoczny kontakt mailowy na adres sklep@youandme-butik.pl,
- Sprzedawca po weryfikacji zgłoszenia zleca odbiór wadliwego produktu na swój koszt.
- Zlecenie odbioru jest wykonywane tylko i wyłącznie na wadliwy produkt.
- Prawo odstąpienia od umowy zakupu towaru, nie dotyczy produktów, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (bielizna, rajstopy, skarpety). Wyżej wymienione produkty można zwrócić tylko w oryginalnie zamkniętych opakowaniach (art. 38.1.5) ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Nie przyjmujemy zwrotów wysyłanych za pobraniem, wysłanych do paczkomatu, bądź punktu odbioru.
- 13 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
Informacja o danych osobowych i plikach cookies zawarta jest w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks Cywilny z dnia 23.04.1964 r. i ustawa o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r.
- Regulamin jest publikowany na stronie https://youandme-butik.pl i na każde żądanie Klienta jest przesyłany na zgłoszony przez Klienta adres e-mail.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość jednostronnej zmiany Regulaminu i jednocześnie zobowiązuje się do informowania Klienta o każdorazowej zmianie Regulaminu poprzez umieszczenie jednolitego tekstu Regulaminu na stronie internetowej sklepu oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Do umów zawartych przed zmianą stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy sprzedaży.
- Wszelkie spory wynikłe na tle wykonywania Umowy sprzedaży Strony będą starały się rozwiązać polubownie. W przypadku braku porozumienia Stron będących przedsiębiorcami co do polubownego rozwiązania sporu właściwym do ostatecznego rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem i Przedsiębiorcą Indywidualnym o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Należą do nich w szczególności:
- stały, polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej,
- postępowanie mediacyjne prowadzone jest przed wojewódzkim inspektorem Inspekcji Handlowej,
- właściwy powiatowy (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
- strona internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR) dostępna pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Załączniki do regulaminu:
- Formularz zwrotu (oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość): formularz zwrotu pobierz
- Formularze reklamacyjny: formularz reklamacyjny pobierz
Wersja regulaminu obowiązuje od dnia 11 października 2024 roku.
Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:
sklep@youandme-butik.pl
tel: 605 552 207